Wat kost Linkedin adverteren?

Linkedin adverteren is met een gemiddelde CPC tussen 3 en 10 euro niet goedkoop, als je dit vergelijkt met adverteren op Instagram of Facebook. De CPM kosten Linkedin adverteren liggen gemiddeld rond de 20 euro. Toch is dit wel veel goedkoper dan andere manieren van B2B adverteren, denk maar aan een advertentie aan een vakblad of een buitenreclame op een beurs. Dan ben je vaak duizenden euro’s kwijt zonder dat je het resultaat kunt meten.

Kosten van een Linkedin CPM

Wanneer je meer naamsbekendheid zoekt, dan kun je het beste inzetten op veel views. Het mooie is dat je met Linkedin adverteren via CPM kunt inzetten op zoveel mogelijk weergaven binnen de doelgroep. Dit kun je aangeven met bijvoorbeeld interesses of leeftijd van je doelgroep. De gemiddelde CPM voor Linkedin advertenties is 20 euro.

CPC kosten van Linkedin

Je wilt dat zoveel mogelijk bezoekers op jouw advertentie klikken en naar jouw website gaan? Dan wil je weten wat de CPC kosten van Linkedin zijn. Wanneer dit van tevoren wordt ingesteld in de campagne, stuurt LinkedIn op een zo laag mogelijke CPC, wat vaak tussen de 3 en 10 euro zal liggen in Nederland. Duur? Zeker niet! Voor Linkedin campagnes in Duitsland betalen adverteerders nog veel meer.

Online marketingbureau voor Linkedin advertenties

Het mag duidelijk zijn, er zijn veel zaken die komen kijken bij een succesvolle Linkedin campagne, zeker als je de kosten in de hand wilt houden. Een online marketing bureau heeft de ervaring om jouw campagne tot een succes te maken. Je koopt de kennis in die het al heeft opgedaan.

Goed social media bureau

Daarom raden we altijd aan eerst met een goed social media bureau te praten. Want Linkedin is tegenwoordig veel meer dan een netwerk, denk ook aan Linkedin Nieuws bijvoorbeeld. Kortom; interessante media, die sociale media!